Co mají ženy rády?

I když titulek podvědomě poutá pozornost a evokuje(trochu záměrně) lechtivý podtext, my jsme si vytkli za cíl upozornit na statistiku oblíbenosti dárků pro ženy.
Zeptali jsme se proto 10.000 žen ve věku 15-35 let, co že dostávají nejraději. Neměřili jsme oblibu jednotlivých dárků, ale četnost uvedení
Odpovědi byly různorodé a někdy jsme se u nich hodně bavili.
Je zajímavé, že s narůstajícím věkem se nemění tolik typ dárku, ale míra očekávání roste.
A výsledkem je tato statistika:

květiny - růže 1. Kytičky - samozřejmě řezané - kaktus se nepočítá - 80% žen očekává, že dostane květiny - nicméně 90% z nich to nebere jako dárek, ale jako přirozenou pozornost.

Mužský pohled na věc dobře reprezentuje známý skladatel Michal Horáček: "Řezaná květina projevuje skutečný zájem muže o ženu. Muž květinou říká, že přesto, že květina záhy uschne, stojí žena za tuto investici"
Respondentka dotazníku Andrea P. říká něco jiného: "Kytky jsou přeslazené a stejně rychle uschnou...často jako mužský cit poté, co dosáhne svého..."
Stále vedou červené růže, následují gerbery.

večeře 2. Večeře - 68% dámského osazenstva si přeje pozvání na večeři.
Tento bod má biologický i společenský důvod. Často je to v přírodě stejně rozehrané - samec sežene potravu, aby tím zajistil přežití své vybrané samičky. Oba tím jsou o krůček blíže své další biologické potřebě:-) Večeře je ulidí samozřejmě i projevem společenského postavení - i když pozorný a pečující muž dokáže zajistit, že se jeho partnerka cítí jako princezna i v nočním bistru se smažákem v ruce, přeci jen ženy intenzivně vnímají volbu restaurace, způsoby chování a projevy pozornosti od muže.
Při prvním pozvání se ženám líbí výjimečnost podniku, ale nesmí se cítit nesvé, takže přemrštělá okázalost bývá na škodu. V dlouhodobých svazcích ženy stále vnímají pozvání na večeři(snídaně a oběd může následovat) jako velmi pozorný "tah" svého partnera. Kromě toho, že žena nemusí vařit, připadá si, že ji muž nebere "automaticky".

žena se šperky 3. Šperky - 57% žen uvádí, že by rády dostaly šperk
Blýskavé cosi je od pradávna známkou výsadního postavení - jakási podvědomá pozvánka do high society. Také svou roli hraje symbolika - šperk totiž obvykle reprezentuje určitou jedinečnost. Jinými slovy: žena si dárek v podobě šperku vysvětluje jako projev muže vůči vlastní jedinečnosti(zřejmě na to má vliv i fakt, že žádost o ruku stvrzují muži zásnubním prstenem). Cena šperku nehraje významnou roli. Jde o styl, popř. značku. Zádrhel to však má - muž totiž musí projevit vnímavost nejen vůči oblíbenému stylu, ale i např. odhadnout velikost prstenu(vnímavost je ženami jednou z nejvíce ceněných vlastností u mužů). Vysoké procento odpovědí je podle nás způsobeno očekáváním nejen šperku, ale oné smyboliky, která "stvrzuje vztah".

Vedou šperky s krystaly(nejvíce šperky s krystaly Swarovski) - typy: prsteny, následují náušnice.

parfém 4. Parfém - 55,9% - ženy rády voní - to všichni víme. A ano, vůně hraje v sexuálním namlouvání obrovskou roli od počátku naší civilizace.
Obvyklou nevýhodou je fakt, že muži nemají dostatečně vyvinuté čichové receptory, atak volí agresivnější vůně, než které jsou ženám příjemné(pánové soudí podle sebe).
Proto není-limuž profesionální čuchač, měl by nenápadně zjisit jaké parfémy se dané ženě líbí.
Obvykle vedou lehké citrusové tóny, které jsou podtrženy lehkou kořeněnou smyslnou rafinovaností.
I zde platí, že značkové parfémy jsou jasnou volbou.

hodinky 5. Hodinky a oblečení - 53%: témeř shodné procento žen uvedlo, že si přeje kabelku, hodinky, botičky nebo oblečení.
Ne, že by ženy potřebovaly vědět na tisícinu vteřiny kolik je zrovna hodin, ale hodinky jsou také krásným módním doplňkem.
Tudíž platí ve většině případů to samé, co u šperků - blýskavé, krystaly zdobené hodiny - to je ta správná volba hodinek pro ženy.
Kabelky a peněženky patří také mezi velmi oblíbený artikl - zvláště u kabelek platí, že je nutné vybírat nejen podle barvy vhodné k outfitu ženy, ale i stylu, případně postaveí. Oblečení je také ženami sice vítáno, ale z hlediska velikostí a pocitu, že nemusí "sedět" bývá trochu problematické.
Paradoxně boty patří k méně problematickému artiklu - velikosti jsou pro muže zřejmě jednodušší na výběr(příúadně i na výměnu). U oblečení nebo bot si ženy raději přejí vybrat samotné. U hodinek a kabelky se rády nechají překvapit(nicméně velké procento žen vkusu mužu příliš nedůvěřuje).

5. Paměť - 43,3% žen uvedlo, že by jim stačilo, kdyby si muž pamatoval výročí, svátky a narozeniny.
Tedy nezapomínal!
Zkusíme-li tento nelítostný zásah do mužského chování zjemnit, řekneme, že 43% žen si přeje pro svého muže dobrý diář s upomínkami, potažmo lecitin pro dobrou paměť:-))

6. Společně strávený čas - 37% žen jmenovalo romantický víkend nebo společnou dovolenou - je to tak: ženy si rády užívají péče a pozornosti mužů. A zřetelně té příjemné pozornosti mají nedostatek, o čem svědčí předcházející bod, takže vítají možnost být se svým mužem sami a zažít nové skutečnosti.

7. Prádlo - 28% žen chce dostat luxusní prádlo, ve kterém se budou cítit sexy.
Představa, že muž potřebuje bryndáček při pohledu na postavu své partnerky je pro mnoho žen značně přitažlivá. Ženy svou hodnotu vnímají velmi často prostřednictvím projevů mužů. A je-li muž, který se ženě líbí tím, kdo projevuje svou náklonnost a přitažlivost tím, že ji obdaruje prádlem, říká tím: "jsi nádherná, jedinečná" nebo ještě přesněji: "v tom prádle jsi tak sexy!" "..ale stejně ho z tebe servu!":-)
Žena se tak cítí obdivovaná a super sexy kočka.
Nicméně koupě prádla je pro muže dost problematická - volba velikosti totiž vyžaduje značnou pozornost "okoměrnou" nebo velmi senzitivní měřící schopnost pánských dlaní:-)

sex - pár 8. SEX - 12,8% touží po sexu. Ne, že by některé předchozí kroky neměly podobný význam nebo, že by ženy netoužily po sexu jen tak, ale téměř 13% žen odpovědělo, že chtějí souložit. Sex při oslavě různých příležitostí vnímají jako více jedinečný a výjimečný, než obyčejně. Respondentka Katharina M. doplnila: "Jasně, že chci dostávat dárky od chlapa - vím, že mě miluje, když mě chce hýčkat: Také vím, že se tím dostávám do lehce podřízené role. Také mi je jasné, že si tím otevírá cestu do mých kalhotek. A vůbec mi to nevadí. Miluju chlapský testosteron - dominantní a jednoznačný. Vždy nakonec vyplodí mou rozkoš a ve vášnivém objetí se z totálního samce na chvíli stává něžná bytost."
Vztah muže a ženy je hra. A ve hře jde o to, kolik dokážeš vsadit a s jakou vášní hraješ..stejně jako v lásce."

9. Kuriozity:
8.6% nového chlapa(myslíme si, že toto procento je vyšší, ale ženy nepřiznávají svou nespokojenost do dotazníku)
6% chce dostávat klíče. Od nového auta.
5.3% sex se ženou 3% těsnění do kapajícího kohoutku
1.3% sex se dvěma muži
Samozřejmě se ve výsledcích nacházely takové věci jako let balonem, bungee jumping, výlet do Nepálu/Tibetu, rande s Davidem Beckhamem(Bradem Pittem), povlečení, permanentky(do fitka, solárka).
Nicméně tvořili minoritní podíly.

Obecně lze z našeho průzkumu vyvodit, že ženy(slečny, dívky, dámy)touží po pocitu jedinečnosti od svého partnera popř. od muže, který se jim líbí.
Tento pocit umocňují vnímavost a pozornost muže vůči ženě. Vyjadřuje-li muž svým darem výjimečnost obdarované, cítí se ženy nejen polichoceny ale vnímají "vztah" s takovým mužem jako velmi zajímavý a muž jim přijde přitažlivý. Ano, dá se říci, že dobře aplikovaná pozornost muže vůči ženě zvyšuje sexuální atraktivitu muže v očích ženy.

Nicméně berte výsledky s určitým nadnesem - neklademe si za cíl vytvořit psychologický profil ženské mysli, ale pouze zprostředkovat drobnou statistiku.

24. Leden 2014